Preskoči na glavni sadržaj

Kada i kako se početi pripremati za državnu maturu? (obvezni predmeti)

Danas ću vam tipkati o tome kako sam se pripremala za polaganje obveznih predmeta državne mature. Ako želite znati kako sam se pripremala za polaganje izbornih predmeta klik OVDJE

U tom postu spomenula sam da sam bila odlična učenica i da sam učila kada je trebalo. To me dovodi do prvog predmeta, a to je hrvatski jezik. Išla sam u strukovnu školu, no mislim da mi je hrvatski jezik bio po gimnazijskom programu ako se ne varam. Kroz sva četiri razreda više smo se bavili književnošću nego gramatikom. U prvom razredu hrvatski je bio predmet koji baš i nisam morala učiti, ali kada se u drugom razredu vratila profesorica s porodiljnog dopusta tada je krenulo pravo učenje. Za testove i odgovaranja iz književnosti pripremala sam se vrlo detaljno. Pročitala sam sve lektire. Moje pravo pripremanje za ispit iz hrvatskog jezika uslijedilo je tek kada je škola završila. Moje mišljenje je bilo da se bolje fokusiram i usvojim gradivo hrvatskog jezika iz četvrtog razreda nego da i paralelno još ponavljam gradivo hrvatskog jezika ostalih razreda. Izabrala sam A razinu i nisam išla na nikakve pripreme. Pripremala sam se pomoću skripte iz Trinoma. Netko u razredu kopirao je skriptu od neke druge osobe i ponudio mi da si kopiram. Ono što je dobro kod te skripte je što je sve lijepo sažeto. Da nisam dobila skriptu vjerojatno bi se pripremala pomoću neke knjige iz knjižnice. I ta opcija je dobra jer tamo se također nalazi sve što se nalazi u toj skripti - o piscima, o njihovim djelima, o razdobljima itd. Skriptu sam pročitala dva ili tri puta i svaka dva dana rješavala ispite, tako da se ispita nisam bojala. 

Ono čega sam se bojala bio je esej. Zašto? Zato što mi profesorica nikada nije pregledala esej kojeg smo u srednjoj školi dobili jedanput ili dvaput za domaću zadaću. Sada razumijete zašto je moj strah bio opravdan. U skripti su bili dobri savjeti i primjeri dobrih eseja. Još sam dodatno pročitala knjigu kako se piše esej na državnoj maturi. Više puta sam čitala o svim piscima i njihovim djelima koji su bili na popisu ispitnih djela, a pod više puta mislim jako puno puta. Važno je da pročitate nekoliko dobrih i loših eseja kako biste vidjeli razliku. Također probajte napisati nekoliko eseja da vidite koliko vam treba da napišite zadani raspon riječi. Dok pišete esej vodite računa o gramatici i o tome da svoje tvrdnje potkrijepite citatima. Važno je da odgovorite na sve smjernice, ali ne morate na njih odgovarati po redu. I naravno, ako već niste, naučite od kada do kada je trajalo koje razdoblje, bitno je i za ispit i za esej.

Što se tiče engleskog jezika, kroz školsku godinu u školi smo imali organizirano pripremanje. Profesorica nam je donosila ispite, vježbali smo slušanje i pisanje eseja. Engleski mi nije predstavljao problem, tako da sam na te pripreme išla jer sam znala da se doma neću pripremati. Izabrala sam A razinu. Za ispit nema nekog načina pripremanja, prođite stare testove jer uvijek su isti tipovi zadataka pa bi bilo dobro da se upoznate s njima. Za slušanje je važno da dobro slušate i ne brzate. Kod eseja je važno da imate odlomak za i protiv, ali i vaše argumente. U eseju nigdje do zaključka ne smijete iznijeti svoje mišljenje, vaše mišljenje mora biti tek u zaključku.

I zadnji obvezni predmet je matematika. Meni je to bio obvezni predmet u prva tri razreda srednje škole, a u četvrtom izborni na koji sam naravno išla jer su to praktički bile besplatne pripreme za maturu i zato sam izabrala B razinu. To znači da smo od početka školske godine radili različite zadatke za maturu i prošli dosta toga. Profesor je gradivo podijelio i radili smo cjelinu po cjelinu. Da sam se krenula pripremati tek po završetku škole to bi loše završilo jer matematiku ne možete naučiti već morate vježbati. Kada je škola završila prošla sam skriptu za pripremu i rješavala ispite svaki drugi dan. Važno je samo vježbati, ako ne znate neki zadatak probajte ga naći na internetu, tako sam ja radila. Nije da sam mogla pronaći sve zadatke, ali više od pola jesam. I još bolje je što se uz njih nalazio i postupak kako doći do rješenja. 

Sretno svima! :)

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Schwarzkopf Country colors - 49 cognac/hazelnut

Tata me šminka!